Wild Wild West

En gammal barndomsfavorit.

Flertalet professorer har blivit kidnappade, och snart hittas en av dom ute i vildmarken.. halshuggen. Specialagent Artemus Gordon (Kevin Kline) och den forne krigshjälten James West (Will Smith) måste slå sig ihop för att lösa det hela, på order av president Ulysses Grant (Kevin Kline, igen).

Till en början misstänker dom den kallblodige General "Bloodbath" McGrath (Ted Levine), men dom kommer snart något helt annat på spåren och upptäcker att något betydligt större är i görningen än bara att några professorer blivit bortrövade. Och som om inte det vore nog måste dom skydda den vackra Rita Escobar (Salma Hayek)... som dom dessutom blir distraherade av.

Ja.. vad ska jag egentligen skriva? Jag älskar den här filmen. Jag såg den på bio när den hade premiär, och så har jag den givetvis på original vhs-kasset! För att skriva nånting om filmen så kan jag säga att skådespelarna är jävligt bra, effekterna är makalösa, storyn brakar på i ett jävla tempo och öser på med både skjutande och riktigt komiska scener, till och från.

Ja, Wild Wild West är helt enkelt fortfarande lika underhållande som när jag såg den första gången.. och den kommer troligtvis alltid vara lika underhållande.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0120891/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0