Warning Sign

Biokemiska experiment som går åt skogen.. igen.

På en hemlig forskningsstation som går under täcknamnet "Biotek" bryter en dödlig bakterie ut i labbet efter en olycka med ett provrör. Säkerhetsvakten låser och stänger igen hela stationen, med alla anställda inne i byggnaden. Strax därpå anländer en grupp med agenter som ska stoppa smittan, och hålla den kvar i byggnaden.

Personalen inne i byggnaden börjar bli smittade och verkar till en början dö, men snart går det upp för dom överlevande inne i byggnaden, och agenterna utanför, att så är inte fallet.. något mycket värre är på väg att hända.

Jag vill göra en sak klart från ruta ett. Det här är INTE en zombiefilm, MEN, den är i samma stuk som 28 Days Later och 28 Weeks Later, dvs människor som är smittade som går berserk. Det finns dock ett par skillnader, vilka det är tänker jag inte ta upp.. det förstör en del om jag skulle göra det.

Filmen i övrigt är bra. Skådespelarna är bra, och vi ser bland annat G.W. Bailey (flera av Police Academy-filmerna) i en av rollerna. Sminkningen är bra, men några direkta effekter finns det egentligen inte i filmen. Storyn är bra, och den påminde mig (som sagt) mycket om 28 Days/Weeks-filmerna, vilket gjorde mig lite förvånad.

Får man syn på den här filmen i videobutiken, eller på nätet, så tycker jag man ska införskaffa sig den. Den är helt klart värd en titt.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0090293/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0