The Terror Within II

Uppföljaren till den trevliga sci-fi/skräckfilmen.

Dom sista människorna i världen har barrikaderat sig i ett underjordiskt komplex och försöker motstå mutanternas attacker, samtidigt som dom försöker få tag i mer serum för att motstå att bli smittade av pesten som härjar.

Mutanterna tar sig dock snart in, och den slutliga striden mellan människa och mutant tar vid. Människorna får dock snart förstärkning.

Helt ärligt så tycker jag den andra filmen om mutanterna och att jorden är på väg straight down to hell inte är alls lika bra som första filmen.

Skådespelarna är sämre, om man bortser ifrån Andrew Stevens (som var med i första, skrev manus och regisserade den här) och R. Lee Ermey (just det, han från Full Metal Jacket).

Effekterna är rena skämten, och man har nästan lust att börja fnissa när man tittar på filmen. T ex när dom skjuter ser man att dom inte skjuter egentligen, utan bara skakar på "vapnet" som en annan galning.

Storyn är betydligt tunnare än i första, men den är helt ok i långa led. Men jag anser att dom kunnat skriva ett betydligt bättre manus, dialog och en intressantare, för att inte tala om, en mindre seg story.

Men det som skiljer andra filmen från första är att man får se boobs i den här! Yaaay!

Men vad R. Lee Ermey gör i den här filmen förstår jag inte. Han är så pass bra skådis att han inte behövt en sån här film i sin meritlista. Han var troligtvis full när han skrev under att han skulle ha rollen.

Nu tror ni säkert att jag hatar den här filmen, men där har ni helt fel. Filmen i sig är ok, men den ÄR sämre än första filmen. Dessutom saknar jag The Terror Within's fina känsla av en Alien-klon. Det glömde jag faktiskt att nämna i recensionen om den.

För att förklara mig lite bättre så kan jag säga som så att i The Terror Within är hela storyn och manuset väldigt likt Alien på sätt och vis. Ett exempel är att det är en grupp personer som är instängda på ett ställe, där dom inte kan fly.

Iaf, åter till uppföljaren.

Jaaaa.. som sagt var, uppföljaren är en ok film, men som tyvärr är något seg och sämre än den första, riktigt fina, filmen. Men har man sett första, kan man alltid ta och titta på den här om man inte har något bättre för sig.

http://www.imdb.com/title/tt0100765/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0