Silent Night, Deadly Night

Jag nämde tidigare i min recension om den totalt nerpissade skitfilmen Satan Claus om den här filmen. Här kommer recensionen om den.

En sen julkväll bevittnar en ung pojke hur hans föräldrar blir brutalt mördade av en galning iklädd en tomtedräkt. Han blir skickad till ett barnhem som bedrivs med järnhand av en abbedissa.

Flertalet år senare, när han har vuxit upp, har han fått jobb på en leksaksaffär. Jul närmar sig och hans chef vill att han ska klä ut sig till tomte.. och snart slår det slint.

Gillar man julfilmer, kommer man älska den här.. eller kanske inte. Jag gillar den iaf, och temat om en tokig tomte som fimpar folk för att dom varit "stygga" är bara för jävla kul att se.

Skådespelarna är väl vad man kan förvänta sig när det gäller slasherfilm. Effekterna är trevliga att se, speciellt i den helt oklippta versionen (som jag sett, yay).

Den här fina lilla filmen fick inte bara en jäkla respons, så som sönderklippning i flertalet länder och även förbjuden i vissa, utan även fyra uppföljare.. som kommer upp senare här.

I jul kommer det också en nyinspelning på den här filmen, recension på den kommer så fort jag har sett den också.. så klart.

Vem fan har sagt att jultomten är snäll?

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0088117/

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker du om kräftor? :)

2008-08-10 @ 21:48:07
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0