La Dolce Casa Degli Orrori (aka The Sweet House Of Horrors)

En av fyra skräckfilmer som Lucio Fulci (respektive Umberto Lenzi) gjorde för TV.

Efter att ett par blivit brutalt mördade av en okänd mördare återvänder dom från andevärlden för att hemsöka deras hus för att kunna hjälpa deras barn och se till att dom har det bra. Men samtidigt måste dom utkräva hämnd på den som mördade dom. Som om inte det vore nog, måste dom även se till att deras hus inte säljs.

Det första jag vill säga är att jag älskar Lucio Fulci's filmer.. men även han har ju gjort undantag (som jag kanske kommer recensera senare). Den här filmen är på gränsen mellan undantag och filmer jag älskar som han har gjort. Alltså, en halvdan film.

Den är ganska trög, men samtidigt så har den en del gore-effekter, vilket stöttar upp det tröga. Skådespelarna är väl i samma stuk som de flesta andra Fulci-filmer. Dialogerna är lite småtöntiga till och från, och känns emellanåt bara överspelade (troligtvis pga dubbningen till engelska).

Men i långa drag är det en ganska ok Fulci-film, även om han har gjort betydligt bättre.. men samtidigt så har han ju gjort betydligt sämre filmer än den här.

Klart sevärd och underhållande, men inget jag tänker rekommendera.

http://www.imdb.com/title/tt0097221/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0