Ice Cream Man

Ytterligare en Clint Howard film.

Gregory blir vittne till när den lokale glassförsäljaren blir brutalt nerskjuten och blir inspärrad på Wishing Well Sanatorium i flertalet år. När han blivit utsläppt startar han upp den gamla glassfabriken för att göra alla barn glada.. men utöver de vanliga ingredienserna man har i glass använder Gregory till exempel kackerlackor och ögon som en liten extra touch i glassen.

Jag gillar de flesta filmer Clint är med i, och att han är lillebror till Ron Howard (som t ex har gjort The Da Vinci Code) blev jag lite överaskad att få reda på.

Åter till filmen. Filmen i sig är svinbra, tycker jag. Den är underhållande och man får ett par riktigt rejäla gapskratt. Den klassas som skräck/komedi, men egentligen finns det inget skräckmoment i filmen, utan jag ser den mer som en våldsam vuxenkomedi... så därför trycker jag in den i Komedi-facket.

Skådespelarna, utöver Clint, är duktiga och fängslande i sitt agerande.

Filmen i sig är också fängslande, och effekterna är riktigt nice och känns inte speciellt lågbudget, vilket den här filmen egentligen är.

Ice Cream Man är en sevärd, udda, skräck/komedi som kan göra att man inte känner sig sugen på glass på ett tag.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0113376/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0