Wishmaster: The Prophecy Fulfilled

Fjärde och (hittils) den sista filmen om Djinn-varelserna.

Filmen inleds med att vi får se ett ungt par komma till en gammal kåk som dom (troligtvis) precis har köpt. Efter inledningen dras tiden fram tre år och killen har varit med i en allvarlig trafikolycka. Vi får se tjejen besöka en vän till hennes pojkvän. Hon får en ask som present av vännen. Han försöker kyssa henne vilket resulterar i att hon blir skrämd och tappar asken som splittras i tre bitar och ur asken ramlar...just det...rubinen som håller en Djinn fängslad.

Djinnen släpps lös och beger sig ut efter tjejen som släppte lös honom. Snart har tjejen gjort sina tre önskningar, men Djinnen kan inte uppfylla den tredje önskningen, för mänsklig kärlek måste ges på riktigt och inte igenom önskningar till en Djinn...så Djinnen sätter sina planer i verket...

Den fjärde filmen av Wishmaster-serien är ett riktigt ryck uppåt för serien ifrån den riktigt dåliga tredje filmen. Storyn är ganska intressant (om än lite småsliskig med allt kärlekstjaffs). Effekterna är riktigt bra, slaskscenerna har dock skärts ner i den här filmen. En sak som skiljer fjärde filmen ifrån dom resterande filmerna är att i den här får man se fler än en Djinn, vilket jag tycker är lite skoj.

John Novak axlar återigen rollen som den onde Djinn, som han även spelade i tredje filmen. Jag tycker ärligt talat att han gör ett bättre jobb i fjärde filmen än i tredje filmen, vet inte riktigt varför, men det kan ju ha att göra med att jag inte gillar trean speciellt mycket för den är så jävla tråkig. I fyran händer det lite mer än i trean också, samt att i den här filmen ges det rum till andra händelser än att Djinnen ska behöva ödsla sin tid på att jaga en brud i ca sjuttio minuter av nittio, vilket han typ gör i trean.

Höll på att glömma en sak. Humorn då? Den är fortfarande borta, men det är faktiskt något jag inte tänkte så noga på när jag tittade på den här filmen, för den fängslade så pass att man inte blev uttråkad efter tjugo minuter in i filmen och fick följderna att man satt och kom på en massa fel och brister som var med i filmen.

Iaf, fjärde filmen är riktigt bra och ett riktigt snyggt ryck upp, ifrån den halvtaskiga tredje filmen. Gillar man dom tidigare filmerna i den här serien kommer man troligtvis gilla även den här. Helt klart godkänd film från min sida. Se den om ni vill...ni skiter nog ändå i vad jag tycker.

http://www.imdb.com/title/tt0254872/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0