Wishmaster 3: Beyond The Gates Of Hell

Tredje filmen i Wishmaster-serien.

Filmen inleds med att vi får se en tjej drömma om en tragisk trafikolycka (som har hänt, typ, flera år tidigare på riktigt, i filmen) där hennes båda föräldrar dör. Hon tar på sig skulden, jadi jadi jadi, ja, ni fattar. Hon har fått ett extraknäck på ett museum där hennes historielärare (tror jag det var iaf) jobbar. Hon går dit, men läraren är inte där. Hon sätter sig och väntar och i ren nyfikenhet öppnar hon en låda med en gammal sten i, som visar sig innehålla en röd rubin (gissa vem som bor i?). Hon gnuggar stenen vilket resulterar i att Djinnen släpps lös några minuter senare. Resten av filmen följer Djinnen i hans jakt på den här tjejen, för att hon ska göra sina tre önskningar.

Det jag för det första inte gillade med tredje installationen av Wishmaster-serien var att det var en annan kille som spelade Djinnen, han passade inte speciellt bra, tyckte iaf jag. För det andra så kändes den extremt seg, även om våldet fanns där. För det tredje var den mörka humorn som bortblåst, jag flinade inte ens till en enda gång. Slaskeffekterna är dock kvar, hade dom varit borta hade jag troligtvis stängt av filmen utan att ha sett klart den.

Det som skiljer trean ifrån dom två första Wishmaster filmerna är, förutom att det är en ny kille som är Djinnen, att Djinnen stoppas inte genom att huvudrollen önskar något som gör så att han försvinner...hur han stoppas får ni reda på om ni tittar på filmen.

Vad får filmen för dom då? Mja, med tanke på att dom två första filmerna är riktiga charmtroll, så blev jag besviken ännu en gång (ja, alltså, jag såg den här filmen för flera år sen, samma med dom två första filmerna), så domen blir nog att den duger som skräckfilm, men inte mycket mer.

http://www.imdb.com/title/tt0254871/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0