Scarface

Klassiker på gång här.

Redan i uppsamlingslägret i Miami lär sig den unge kubanen Tony Montana den brutala sanningen; det är bara brott som lönar sig för en fattig flykting. Den blommande kokainsmugglingen blir hans språngbräda till framgång och Tony Montana är smartare, hänsynslösare och hungrigare än sina konkurrenter. Vi får följa Mr. Montanas uppgång, storhet och fall.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Den här filmen tog mig med storm. Jag blev grymt imponerad över Al Pacino's agerande som Tony Montana. Råheten i filmen är ganska hög för en action/maffia-film. Ja, kort och gott, en suveränn film.

Finns inte så mycket mer att säga om filmen egentligen. Dom flesta borde ha hört talas om den här filmen, och troligtvis sett den. Jag vet då iaf med mig själv att jag kommer troligtvis se om den här filmen, många gånger...

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0086250/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0