Run Fatboy Run

Ytterligare en Simon Pegg och David Schwimmer film. Pegg står för huvudrollen och har även haft ett par fingrar med i manusskrivandet. Schwimmer har stått för regin.

Dennis (Simon Pegg) får kalla fötter (tack för orden H) och lägger benen på ryggen och pyser iväg precis innan bröllopet med sin gravida flickvän. Fem år senare presenterar hon sin nya pojkvän (Hank Azaria) som är en framgångsrik, snygg affärsman som utöver sina affärer även springer maraton. Utan att tänka på vad han säger, så vräker Dennis ur sig "jag med", och därmed måste han träna stenhårt inför loppet tre veckor senare. Till sin hjälp får han exets kusin (Dylan Moran, Shaun Of The Dead) och sin indiska hyresvärd, som frågar vem i helvete han är varje gång han låst sig ute.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här filmen. Den är bra och några riktiga gapskratt framkallade den hos mig och den underhöll mig från det att den började tills det att den slutade. Flertalet grejer som hände i filmen kände jag igen mig i också, tyvärr. Filmen är en ganska typisk romantisk film, alltså att något inleds, som svarvas av att något smärtsamt händer och som sedan blir lyckligt i slutet.

Vet inte så mycket mer jag kan skriva om den här filmen. Den är en fin film som underhåller en rätt väl från det att den börjar tills det att den slutar, men det är nog ingen film man kommer se om flertalet gånger på följden.

Så, bänka dig med en vän, eller någon du tycker om, och se den här filmen.

Just ja, glömde jag att nämna att Pegg är svinbra i den här rollen med?

http://www.imdb.com/title/tt0425413/

Kommentarer
Postat av: Liza

så tajmat, letade just efter en film att titta på ikväll ^^

2008-04-12 @ 22:52:14
URL: http://halighalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0