Parts Of The Family (Tromatic Version)

Detta är en omredigerad version av filmen Parts Of The Family, dvs att dom har klippt om filmen, spelat in lite nya scener, laggt på ljudeffekter och lite annat skoj, för att göra den här filmen mer lik en Troma-film. Förklarar längre ner hur det hänger ihop. Nu, filmens story.

I originalet (och även i den här omredigerade versionen) handlar storyn om en misslyckad bankrånare som är på flykt ifrån lagens långa arm. Han tar en tjej som gisslan och staplar med henne tillbaka till huset hon kom ifrån. Föga anar han att tjejen han tagit som gisslan är en fullblodig psykopat. Snart samlas ett uppbåd av poliser utanför huset och märkliga ljud hörs ifrån källaren och vinden. Situationen inne i huset stiger spänningen och snart börjar saker att gå fel, både för bankrånaren och poliserna...

Cecilia Bergqvist spelar Ella (tjejen som blir tagen som gisslan) i den här halvtaskiga Troma-filmen (nu snackar jag om originalet alltså). Att en svensk brud är med i en Troma-film är lite lustigt tycker jag. Dessutom får man se hennes tuttar flertalet gånger.

Lite rolig fakta är att Lloyd Kaufman (delägare i Troma, samt att han var med i den här filmen) tyckte att originalfilmen inte dög som en Troma film, så han och The Troma Team (!!) redigerade om filmen, helt enkelt..och släppte den som en Tromatic Version, dvs en version som visar hur Parts Of The Family BORDE ha varit.

Originalet duger, helt klart, men jag kan faktiskt förstå Kaufman till en viss del med tanke på att originalet inte riktigt känns som en riktig Troma film. Efter att ha sett Tromatic Version på Parts Of The Family kan jag bara säga att Kaufman aldrig slutar underhålla mig. Tromatic Versionen visar verkligen hur Parts Of The Family BORDE ha varit från första början. Den är riktigt underhållande och jag gapskrattade flertalet gånger och fnissade riktigt rejält till och från.

Helt klart godkänd film, även om jag inte riktigt vågar kalla den här för splatter med tanke på att jag kan få lite smällar på fingrarna. Dessutom, om ni tänkt se Parts Of The Family, införskaffa Tromatic Version istället för originalet...den här är betydligt mer underhållande och betydligt mer Troma!

http://www.imdb.com/title/tt0280012/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0