Days Of Darkness

Lite zombiefilm igen då.

En stor meteor blåser förbi vår planet och en bit av den slits lös och rammar rakt ner på jorden. I samma veva är ett ungt par ute och campar. Dagen därpå ska dom åka vidare, men stöter på ett gäng hungriga zombies. En snubbe kommer till undsättning och tar dom sedan till en sorts fästning där ett gäng andra överlevare är. Snart börjar saker och ting gå fruktansvärt fel och dom börjar plockas en, efter en. Det visar sig dock snart att zombierna inte riktigt är, vad dom verkar vara...

Filmen är ganska bra, faktiskt. Jag hade inga hyperstora förhoppningar på den här filmen, men jag blev glatt överaskad när flertalet scener var riktigt bra gjorda, även om storyn var lite tunn. Specialeffekterna var riktigt bra och det blev en hel del blod och gore. Skådespeleriet var helt ok och dög ganska bra.

Jag tyckte det var lite kul att Jake Kennedy (han som skrev manuset) gjorde en lite underlig vändning när det gått runt 50-60 minuter, och la fram en ganska överaskande förklaring till zombievågen.

Jag är ganska imponerad av den här filmen, bland annat pga att jag inte hade speciellt stora förhoppningar och dessutom att den underhöll mig under dom, ca, 85 minutrarna den brummade på.

http://www.imdb.com/title/tt0499456/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0